Shell Shop - Kenőanyag, motorolaj, autóápolás

Hungarian formalEnglish
F70 néven érkezik a Ferrari Enzo utódja
Az Enzo 399 darabos limitált száma már réges régen mind elkelt, és már jópár darab meg is semmisült a tulajdonosok kezei között, így úgy döntött a Ferrari, hogy elkezdi tervezni az utódul szolgáló F70-et. A motortérben 7-800 lórős motor dolgozik majd.
Közel hat éve mutatkozott be a Ferrari Enzol, amelynek 399 darabját pillanatok alatt elkapkodták a tehetős rajongók. A kisebb és olcsóbb négykerekűit is lecserélte már a gyártó, és egy új belépőmodell is debütált, így most már a márka legfontosabb modelljén van a sor. Ezt a gyáriak is pontosan tudják, ezért nem is késlekednek, már a tervezőasztalokon vannak a legújabb elképzelések az F70-nel kapcsolatban.

A tervezés során kettébontják a tesztelési fázist, és egy V8-as, biturbós motorral szerelt és egy V12-es biturbós egységgel meghajtott példány lesz az egy-egy tesztalany. A V8-as a hírek szerint 700, míg a V12-es akár 800 lóerős teljesítménnyel érkezhet. A hihetetlennek tűnő lóerőket a turbók bevezetésének köszönhetik a fejlesztőmérnökök. A tesztek során majd elválik, hogy melyik motorral szerelve lesz harmonikusabb az F70, és hogy melyik erőforrás lesz a takarékosabb. A Ferrari szóvivője azt nyilatkozta, hogy ők inkább a V12-est preferálnák, azonban nem biztos, hogy az megfelel a szigorú környezetvédelmi előírásoknak, és az egyre szigorodó károsanyag emissziónak. Annyi már biztos, hogy az F70 kisebb könnyebb és takarékosabb lesz, mint az előd, és a biztonságra is nagyobb hangsúlyt szentel majd a gyártó. Az eladásoknál is jobban odafigyelnek majd, hiszen nem egy Enzo semmisült meg a gyakorlatlan vezetők keze között, annak ellenére, hogy több éves Ferrari tulajdonlást írt elő már akkor is az olasz gyártó.

Az F70 legkorábban 2012-ben mutatkozhat be, a prototípus valószínű 2011-ben a Frankfurti Autószalonon debütál majd. Úgy gondoljuk, hogy hasonlóan limitált példányban készül majd, mint az Enzo, hogy megmaradjon a modell exkluzivitása.